Prosta obsługa

Ekran główny

Logowanie

Logowanie do BIP odbywa się na stronie głównej BIP. Po kliknięciu w link widoczny u dołu strony pojawi się okno, w którym należy wpisać swój adres mailowy i hasło.          

Panel administracyjny

BIP nie posiada dedykowanego panelu administracyjnego. W dolnej części strony znajduje się pasek menu, który umożliwia zarządzanie stroną.           

Zarządzanie redaktorami i administratorami

Dostęp do zarządzania użytkownikami maja tylko administratorzy serwisu. W zakładce Użytkownicy można włączać lub wyłączać konta poszczególnych użytkowników serwisu, a także zmieniać ich hasła i zakres uprawnień.            

W pełni edytowalny nagłówek

Wypełniając formularz można samodzielnie uaktualnić dane takie jak: NIP, REGON, numery telefonów, ustawić przekierowanie (link) w nazwie instytucji, a także zdefiniować meta opis — niezbędny do poprawnego pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

VelaBIP+ umożliwia również prostą zmianę logotypu z herbem miasta metodą przeciągnij i upuść.

Dodawanie informacji do BIP

Dodawanie informacji do BIP wymaga jedynie wiedzy, w którym miejscu ma znaleźć się dana informacja np. aby dodać ogłoszenie należy z menu głównego po lewej stronie wybrać kategorię ogłoszenia i komunikaty, następnie przejść do zakładki ogłoszenia i kliknąć pole dodaj nowy dokument.            

Metryka dokumentu

W nowym oknie należy usunąć wszystkie opisy znajdujące się w poszczególnych częściach szablonu, a następnie wprowadzić odpowiednią treść. Publikacja dokumentu odbywa się po kliknięciu pola publikuj dokument. Istnieje możliwość zmiany daty wytworzenia dokumentu, która może być różna od daty dodania do BIP, jak również daty wyświetlania, co pozwoli nam dodać wcześniej dokument, który będzie widoczny dopiero w określonej przyszłości

Dodawanie załączników

Do każdego dokumentu można dodać załączniki, które należy wgrać w odpowiednim polu poniżej szablonu. Po w graniu plików można dowolnie zmieniać kolejność ich wyświetlania.             

Wycofywanie publikacji

Istnieje możliwość wycofania publikacji danego dokumentu. W tym celu należy wybrać dokument i kliknąć ikonę wycofaj publikację.         

Dodanie elementu do menu głównego

Wszystkie element jakie możemy dodać do naszego Biuletynu, dodajemy za pomocą baneru Nowy element menu widocznego pomiędzy logo, a drzewem kategorii.         

Edycja drzewa nawigacji (menu)

Jeśli po prostu klikniemy w baner Nowy element menu, wybrany nowy element pojawi się na samej górze drzewa pozycji menu widocznego po lewej stronie BIP. Następnie metodą „przeciągnij i upuść” możemy element umiejscowić w dowolnym miejscu menu głównego. Możemy również metodą „przeciągnij i upuść” przenieść baner w miejsce, gdzie mamy zamiar umiejscowić naszą nową pozycję. W ten sam sposób gotowy już element menu administrator może przenieść w dowolne miejsca naszego drzewa treści.         

Twoja wersja testowa

Zapisało się już 239 osób i instytucji